13 March 2013

Spenning og Snapshot!


S n a p s h o t
fra mitt arbeidsrom. 

Det er mye spennende som skjer for tiden. Travelt, spennende, kjempeflott, hærlig og fantastisk beskriver hverdagen min nå. Og innimellom alt har jeg også fått tid til å male litt. 


Noe av det som er veldig spennende er at flere av bildene mine nå kan sees og kjøpes på 
Galleri Vesterålen.
Galleriet ligger i hovedgata på Sortland. For mer informasjon om galleriet kan du besøke hjemmesiden deres her: www.galleri-vesteraalen.no


Noe annet spennende er å se bilder som begynner å få sin endelige form. Mange bilder er påbegynt og ligger rundtom på malerommet til "modning". Det er en litt rar prosess. Selvom bildet er startet, så er det plutselig ikke mulig å male videre på det. Da må jeg legge det fra meg, male noe annet, la det ligge litt mer, se på det, legge det fra meg, male noe annet, se på det igjen, og kanskje legge det bort enda en gang. Helt til plutselig en dag hvor bildet er "modent" og klart for videre maling. Da blir bildet som oftest heelt ferdig.

Det mørke bildet, som ligger nærmest penslene, er et bilde som ligger til modning. Jeg elsker bakgrunnen og himmelen med elementer av storm, men det er umulig å fortsette på det nå. Kanskje grunnen er at jeg er redd for å ødelegge det jeg er fornøyd med? Noen andre som har det sånn med maleriene sine?

Det er hvertfall veldig spennende når modningen endelig er over, og det ferdige bildet begynner å ta form. For det er umulig å forutse hvordan det endelige resultatet faktisk blir!


Til deg som titter innom: Ha en flott uke!


Ruthe



No comments:

Post a Comment

Tusen takk! Jeg blir veldig glad for din kommentar:-)